3 Ocak 2014 Cuma

DENİZ TAŞIMACILIĞI

Deniz taşımacılığı, denizlerdeki egemenlik hakkının kullanılışına göre biçimlenir. Bir ülkenin egemenliği altında bulunan deniz veya karasularında taşıma önceliği genellikle ulusal filonundur. Ülkelerin hükümranlık hakları dışında kalan "ortak denizlerde" ise, taşımalar genellikle seyir ve/veya ticaret serbestsliğinden yararlanır. Bu tür biçimlemeyi belirlemede ölçüt; deniz taşımacılığının "uluslararası rekabete açık tutulup tutulmayışıdır.

Deniz taşımacılığında ekonomi sorunu, taşıyan kadar, yolcuyu ve taşıtanı da ilgilendirir. Taşıma maliyetlerinin olası en düşük düzeyde tutulabilmesi, hiç olmazsa mevcut maliyet düzeyinin korunması ve hizmetlerin esnekliği bu kişiler için amaçtır. Böylelikle, ucuz taşıma yardımıyla, taşıtan, pazarlarının korunmasını ve sürekliliğini sağlamış olur.

Deniz taşımacılığı;
Bir defada çok fazla yük ulaştırması,
*  Güvenilir olması,
*  Sınır aşımı olmaması,
*  Mal zayiatının minimum düzeyde olması,
*  Diğer kayıpların hemen hemen hiç olmaması,
Hava yoluna göre 14, karayoluna göre 7, demiryoluna göre 3,5 kat daha ucuz olması nedenlerinden dolayı dünyada en çok tercih edilen ulaşım şeklidir.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder